Jak przestać jeść słodycze? Skuteczne sposoby

Jak przestać jeść słodycze? Skuteczne sposoby

Skutki nadmiernego jedzenia słodyczy to nie tylko nadprogramowe kilogramy. Konsekwencje są dużo bardziej poważne. Cukier może przyczynić się do zaburzeń wydzielania insuliny, przeciążenia wątroby oraz wystąpienia chorób przewlekłych. Jedną z nich jest cukrzyca, która charakteryzuje się występowaniem podwyższonego stężenia glukozy we krwi. Taka sytuacja prowadzi do uszkodzenia naczyń krwionośnych, nerwów, narządu wzroku, a także zwiększonej zapadalności na choroby układu sercowo-naczyniowego. Nadmierne jedzenie słodyczy może wiązać się także ze spadkiem energii, wahaniami nastroju oraz problemami stomatologicznymi. Dzięki poniższym sposobom można skutecznie ograniczyć spożycie cukru, dlatego warto je znać i wprowadzić w życie.

Wprowadzaj zmiany małymi krokami

Najważniejszą zasadą dotyczącą tego, jak przestać jeść słodycze, jest wprowadzanie zmian w diecie małymi krokami. Zamiast całkowicie odrzucić cukier, warto zacząć od jego ograniczenia. Tutaj dobrze sprawdzi się wyznaczenie jednego dnia w tygodniu, w którym można pozwolić sobie na zjedzenie niewielkiej ilości ulubionej czekolady lub ciastek.

Stopniowe zmniejszanie ilości słodyczy w diecie pozwoli na odzwyczajenie organizmu od dotychczasowej dawki cukru. Ponadto dzięki temu łatwiej można trzymać się wyznaczonych postanowień i uniknąć ciągłego myślenia o ulubionych przekąskach. Małe kroki umożliwiają monitorowanie postępów.

Zadbaj o zdrową i zbilansowaną dietę

Dieta powinna dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych witamin i minerałów. Dobrze jest, gdy na talerzu znajdują się wszystkie grupy składników odżywczych w odpowiednich proporcjach. Nie może zabraknąć białka, zdrowych tłuszczów, węglowodanów złożonych, ale także warzyw i owoców. Potrawy muszą mieć tyle kalorii, ile wynosi indywidualne zapotrzebowanie organizmu.

Dostarczenie organizmowi wszystkich niezbędnych składników zmniejsza ryzyko wystąpienia silnej ochoty na słodycze. Ponadto spożywanie smacznych i sycących potraw powoduje, że nie ma potrzeby sięgania po przekąski. Przyjrzenie się swojej diecie i ustalenie planu żywieniowego to dwa ważne kroki dla osób, które zastanawiają się, jak ograniczyć jedzenie słodyczy.

Sięgaj po zdrowe przekąski

Niekiedy jednak pojawia się silna chęć sięgnięcia po przekąskę. Warto zapamiętać, że nie trzeba od razu wybierać ulubionego batona lub ciastek. Z powodzeniem mogą zastąpić je:

Warto jednak pamiętać, że proponowane przekąski również nie mogą być spożywane w nadmiarze.

Zdrowe wersje wypieków

Dobrym pomysłem jest całkowite zrezygnowanie z kupowania słodyczy w sklepie i zastąpienie ich zdrowymi wypiekami. Na wielu stronach internetowych można znaleźć przepisy na dietetyczne wersje najbardziej znanych ciast. Ich miłośnicy twierdzą, że różnica w smaku jest niemal niewyczuwalna.

Sekretem dietetycznych ciast jest zastąpienie białego cukru erytrolem lub stewią. Często takie wypieki nie zawierają też mąki pszennej. Natomiast można w nich znaleźć: awokado, kaszę jaglaną, fasolę, bataty, a nawet buraki.

Odwróć uwagę od ochoty na słodycze

Kiedy pojawia się ochota na słodycze, warto odczekać kilka minut przed ich zjedzeniem. W tym czasie należy zająć się czymś innym (np. przeczytaniem rozdziału książki, odkurzaniem mieszkania, krótkim spacerem). Istnieje duże prawdopodobieństwo, że pragnienie sięgnięcia po czekoladę będzie niższe lub zniknie całkowicie.

Jak ograniczyć słodycze? Przestań je kupować!

Najprostsze sposoby są najlepsze. Osoba, która zastanawia się, jak przestać jeść słodycze, powinna zadbać o to, aby w jej domu nie było żadnych ciastek, czekolad i batoników. Myślenie o przekąskach, które są ukryte w szafce, może stać się na tyle obsesyjne, że zakończy się ich zjedzeniem. Dobrym pomysłem jest unikanie przechodzenia obok półek ze słodyczami w sklepie (przynajmniej na początku) oraz chodzenie na zakupy po zjedzeniu posiłku.

Nie wstydź się prosić o wsparcie bliskich osób

Ograniczenie jedzenia słodyczy jest trudne bez wsparcia innych osób. Należy poinformować bliskich o swoich zamiarach – istnieje szansa, że część z nich przyłączy się do wyzwania, a tym samym przyczyni się do zwiększenia motywacji. Warto poprosić również o niewręczanie cukierków i bombonierek w ramach prezentu.

Jest wiele osób, które chcą przestać lub ograniczyć jedzenie słodyczy. Warto ich poszukać. Istnieją nawet internetowe grupy wsparcia. Ludzie, którzy do nich należą, wzajemnie się motywują, wspierają, a także dzielą przepisami na zdrowe przekąski.

Tagi:

Czytaj więcej

Operacja bariatryczna u osób chorych na cukrzycę – wszystko, co trzeba wiedzieć

Operacja bariatryczna u osób chorych na cukrzycę – wszystko, co trzeba wiedzieć

Operacja bariatryczna jest nie tylko sposobem na zmniejszenie otyłości. Udowodniono, że ma ona korzystny wpływ na schorzenia związane z nadmierną masą ciała. U pacjentów…Bariatria

Bariatria. Czym jest? – zabiegi i poradnie

Bariatria. Czym jest? – zabiegi i poradnie

Aż 25% Polaków ma problem z otyłością. W wielu przypadkach jest ona na tyle zaawansowana, że istnieje wysokie ryzyko zagrożenia życia.Bariatria

Wskaźnik BMI – stopnie otyłości

Wskaźnik BMI – stopnie otyłości

Otyłość nie jest już problem dotyczący tylko Amerykanów, ale obserwuje się go na całym świecie. Statystyki dotyczące nadwagi i otyłości są niepokojące.Bariatria

500 900 905

    Chcesz skutecznie schudnąć?

    Opisz nam swoją sytuację i zostaw dane kontaktowe. Nasz bariatra pomoże Ci odzyskać szczupłą sylwetkę.

    ** Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

    ** Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

    • Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa w celu marketingu produktów i usług własnych w tym poprzez profilowanie/ przesyłanie materiałów marketingowych.
    • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa oraz podmiotów Medicover Polska, informacji handlowo-marketingowych z użyciem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i tzw. automatycznych systemów wywołujących w formie wiadomości elektronicznych (e-mail, SMS/MMS, serwisy internetowe, w tym portale społecznościowe, powiadomienia push)
    • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa oraz podmiotów Medicover Polska, informacji handlowo-marketingowych z użyciem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i tzw. automatycznych systemów wywołujących w formie połączenia głosowego (rozmowa telefoniczna, komunikaty głosowe IVR)
    • Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa w celu marketingu produktów i usług podmiotów Medicover Polska, w tym poprzez profilowanie/ przesyłanie materiałów marketingowych.

    * pola wymagane

    Informacje podstawowe dotyczące przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych
    • Administrator danych: Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa
    • Cele przetwarzania: marketing własnych produktów i usług [w tym profilowanie]; marketing produktów i usług Medicover Polska [w tym profilowanie]
    • Podstawy prawne przetwarzania: Twoja zgoda
    • Prawa związane z przetwarzaniem danych: prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; prawo dostępu do danych osobowych; inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych
    • Odbiorcy danych: Podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu Medicover Sp. z o. o

    Szczegółowe informacje o przetwarzaniu Klauzula informacyjna