Schudłeś? Zmień na stałe swój sposób na życie

Schudłeś? Zmień na stałe swój sposób na życie

Podobno nie tak wielką sztuką jest schudnąć, jak utrzymać swoją nową wagę przynajmniej przez następnych 5 lat. Czy jest to możliwe? Tak, ale tylko wtedy, gdy zmienimy swoje myślenie o odchudzaniu.

Trudno jest uporać się z myślą, że stale musimy być na diecie, uważać na każdy kęs, liczyć kalorie. Dlatego, gdy osiągniemy już wagę, którą chcielibyśmy utrzymać, trzeba koniecznie zmienić swoje nastawienie, by nie stracić tego, co osiągnęliśmy. Musimy nauczyć się teraz po prostu czerpać przyjemność z jedzenia i radość z życia. Prawda, że nie kojarzy nam się to ze słowem dieta?

I o to właśnie chodzi! Zdrowy sposób jedzenia nie musi być cierpieniem. Jeśli tylko utrwalimy sobie dobre nawyki żywieniowe, kilogramy nie będą wracały. Najważniejsze z nich to – z czego i w jaki sposób przyrządzamy nasze posiłki oraz jak często je spożywamy. Smaczne, proste jedzenie, bogate we wszystkie składniki odżywcze to gwarancja, że nie będą prześladowały nas ataki  głodu.

Małe triki, czyli nowe nawyki

  • Wysypiaj się
    Gdy jesteśmy niewyspani jemy więcej i częściej. Mamy też ciągle apetyt na produkty bogate w cukier.To skutek zakłócenia równowagi hormonów regulujących apetyt. Taki efekt mogą spowodować nawet 2 nieprzespane noce.
  • Jedz powoli
    Celebrujmy każdy posiłek, koncentrując się na smaku i zapachu tego co jemy. Trzeba dokładnie przeżuwać każdy kęs. Nawet, jeśli po posiłku nadal czujemy się głodni, poczekajmy 20 minut zanim weźmiemy dokładkę. Dzięki temu leptyna będzie miała szansę na dostarczenia do mózgu informacji o tym, że jesteśmy już syci.
  • Nie podjadaj między posiłkami
    Jeśli zdarzy nam się chwila słabości to jeszcze nie powód do rozpaczy. Ważne jest jednak, by podjadanie między posiłkami nie stało się nawykiem. Ułatwi nam to regularne jedzenie posiłków co 3 godziny.
  • Pij wodę
    Nie zapominajmy o wypijaniu 1,5 – 2 l wody dziennie. Unikajmy natomiast napojów gazowanych i słodzonych cukrem. Pamiętajmy by nie popijać podczas jedzenia posiłku, bo wtedy rozcieńczamy soki żołądkowe, co przyczynia się do zaburzania procesów trawiennych. Najlepiej jest zachować 20 minutową przerwę przed i po jedzeniu.
  • Ruch musi sprawiać przyjemność
    Ruszajmy się przynajmniej 30 minut dziennie. Już nie dlatego, żeby schudnąć lecz, by czuć się wspaniale. Ruch dodaje energii, pobudza krążenie, wyzwala endorfiny nie gorzej niż czekolada.
  • Jasno określ swoje priorytety
    Silna motywacja jest bardzo ważna. Jeśli będziemy czerpali radość ze swojego szczupłego ciała i dobrego samopoczucia, osoba objadająca się pizzą nie zrobi na nas żadnego wrażenia. Pomyślimy wtedy co najwyżej – niech sobie je, ja już nie muszę, bo odżywiam się inaczej!

Czytaj więcej

Płynna dieta po zabiegu – czy to będzie trudne?

Płynna dieta po zabiegu – czy to będzie trudne?

Po kwalifikacji do bariatrycznego zabiegu chirurgicznego, lekarz zaleci nam dietę redukcyjną. Jeśli to tylko możliwe warto już w tym czasie przejść na płynne posiłki. Przez…Odchudzanie

Jak schudnąć na stałe a nie na chwilę

Jak schudnąć na stałe a nie na chwilę

Odchudzanie jest trudnym wyzwaniem, nie tylko dlatego, że musimy zmienić swój sposób odżywiania się. Aby efekty były trwałe, zmianie musi…Odchudzanie

Gdy mniej znaczy więcej

Gdy mniej znaczy więcej

Kupujemy i zjadamy coraz większe porcje jedzenia. Dajemy się nabrać na proste, rynkowe triki. Wolimy mieć więcej za tę samą cenę, bo nam…Odchudzanie

500 900 905

Chcesz skutecznie schudnąć?

Opisz nam swoją sytuację i zostaw dane kontaktowe. Nasz bariatra pomoże Ci odzyskać szczupłą sylwetkę.

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa w celu marketingu produktów i usług własnych w tym poprzez profilowanie/ przesyłanie materiałów marketingowych.
  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa oraz podmiotów Medicover Polska, informacji handlowo-marketingowych z użyciem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i tzw. automatycznych systemów wywołujących w formie wiadomości elektronicznych (e-mail, SMS/MMS, serwisy internetowe, w tym portale społecznościowe, powiadomienia push)
  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa oraz podmiotów Medicover Polska, informacji handlowo-marketingowych z użyciem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i tzw. automatycznych systemów wywołujących w formie połączenia głosowego (rozmowa telefoniczna, komunikaty głosowe IVR)
  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych przez Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa w celu marketingu produktów i usług podmiotów Medicover Polska, w tym poprzez profilowanie/ przesyłanie materiałów marketingowych.

* pola wymagane

Informacje podstawowe dotyczące przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych
  • Administrator danych: Medicover Sp. z o. o, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa
  • Cele przetwarzania: marketing własnych produktów i usług [w tym profilowanie]; marketing produktów i usług Medicover Polska [w tym profilowanie]
  • Podstawy prawne przetwarzania: Twoja zgoda
  • Prawa związane z przetwarzaniem danych: prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych; prawo dostępu do danych osobowych; inne prawa, o których mowa w szczegółowej informacji o przetwarzaniu danych
  • Odbiorcy danych: Podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu Medicover Sp. z o. o

Szczegółowe informacje o przetwarzaniu Klauzula informacyjna